Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamında düzenlenen “Su Verimliliği Belgesi Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı”, gerçekleştirildi.
Sinop Polis Evi Konferans Salonu’nda Bakanlık uzmanları tarafından gerçekleştirilen sunumlarda;
Su Verimliliği Seferberliği çalışmaları
Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamındaki süreçler
Sistem kurulumu
Su Verimliliği Belgesi başvuru ve uygulama aşamaları
hakkında su verimliliği belgesi almakla yükümlü kurum ve kuruluş temsilcilerine kapsamlı bilgiler aktarıldı.
Program, soru-cevap bölümüyle interaktif bir şekilde devam ederek bilgi ve deneyim paylaşımına önemli katkı sağladı.
Eğitim programının ardından, Valilik Toplantı Salonu’nda Vali Yardımcımız Ali Osman Bulat başkanlığında İl Müdürü Fatih Önlem, Kamu Kurum ve kuruluşların yöneticileri ve Su Yönetimi Genel Müdürlüğü uzmanları Sevil Bolat Uçar ve Şengül Güngör katılımıyla 2026 Yılı Sinop İl Su Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi.
Su kaynaklarının korunması, sürdürülebilir kullanımı, Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamında yürütülen çalışmalar, Ulusal Su Planı ve 2025 yılı İl Su Kurulu kararları doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetler değerlendirildi.
Su kaynaklarının korunması ve gelecek nesillere aktarılması amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında kurulca 2026 yılı kararları alındı.





