Yaz aylarının gelmesiyle birlikte kene vakalarına yönelik uyarılar artarken, Sinop’un Akliman bölgesinde yaşanan olay dikkat çekti. Edinilen bilgilere göre, bölgede bulunan bir vatandaş, boynuna doğru ilerleyen keneyi fark ederek zamanında müdahalede bulundu. Vatandaş, vücudundan uzaklaştırdığı keneyi cep telefonu kamerasıyla kayıt altına aldı.

Özellikle yaz aylarında doğa yürüyüşü yapan, piknik alanlarını kullanan ve ormanlık bölgelerde vakit geçiren vatandaşların dikkat etmesi gereken önemli konular var. Kene riskinin arttığı bu dönemde vatandaşların dikkatli olmaları ve gerekli tedbirleri almaları gerektiği belirtiliyor.

Uzmanlar, açık renkli kıyafetlerin tercih edilmesi, kırsal alanlarda dikkatli olunması ve bu alanlarda geçirilen zamanın ardından vücudun detaylı şekilde kontrol edilmesinin önem taşıdığını ifade ediyor.

Uzmanlar ayrıca, vücuda kene yapışması durumunda vatandaşların kendi imkanlarıyla keneyi çıkarmaya çalışmaması gerektiğini vurguladı. Kenenin yanlış yöntemlerle çıkarılmasının sağlık açısından risk oluşturabileceğine dikkat çeken yetkililer, böyle bir durumla karşılaşılması halinde en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini belirtti.

Kumkapı sahilinde bırakılan çöpler tepki çekti
Kumkapı sahilinde bırakılan çöpler tepki çekti
İçeriği Görüntüle

Akliman’da görüntülenen kene, yaz mevsiminde doğayla iç içe vakit geçiren vatandaşların dikkatli olması gerektiğini bir kez daha hatırlattı.

Muhabir: Ümit Can Gökçen