Dört yılın ortalama puanlarıyla okul birincisi olarak mezuniyet plaketini çakan Işıl Özkara, törende yaptığı duygusal ve ilham verici konuşmayla hem öğretmenlerini gururlandırdı hem de dönem arkadaşlarına rehber olacak mesajlar verdi.
Sinop Sarı Saltuk Anadolu Lisesinde 2025-2026 eğitim-öğretim yılı mezuniyet töreni büyük bir coşku ve gururla gerçekleştirildi.
Velilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin yoğun katılım gösterdiği törenin en önemli bölümlerinden biri ise, 4 yıllık lise öğrenimini okul birincisi olarak tamamlayan Işıl Özkara’nın mezuniyet kürsüsünden yaptığı konuşma oldu.
Başarı yolculuğunu, okul kütüğüne çaktığı birincilik plaketiyle taçlandıran Özkara, konuşmasında sadece birinciliğin değil, birlikte geçirilen 4 yılın, dostluğun ve azmin önemine vurgu yaptı.
"Bu Başarı Sadece Benim Değil, Hepimizin"
Törende mikrofona davet edilen okul birincisi Işıl Özkara, konuşmasına 4 yıl boyunca kendilerine emek veren öğretmenlerine ve her an yanlarında olan ailelerine teşekkür ederek başladı.
Salonu dolduran kalabalığa hitap eden Özkara, şu ifadeleri kullandı:
"Bugün burada sadece lise öğrenimimizi tamamlamanın değil, hep birlikte büyümüş olmanın gururunu yaşıyoruz. 4 yıl önce bu kapıdan adım attığımızda hepimizin içinde farklı heyecanlar, farklı hayaller vardı. Bugün ise geriye dönüp baktığımda; sadece sıralarda geçen dersleri değil, paylaştığımız dostlukları, yardımlaşmayı ve pes etmemeyi öğrendiğimizi görüyorum.
Okul birincisi olarak bu kürsüde duruyor olabilirim ama biliyorum ki bu başarı sadece bana ait değil; her düştüğümüzde elimizden tutan öğretmenlerimizin, sevgisini ve desteğini bir gün bile esirgemeyen ailelerimizin ve bu yolu birlikte yürüdüğümüz siz değerli arkadaşlarımın eseridir. Bizler Sarı Saltuk Anadolu Lisesinin bize kazandırdığı değerlerle, geleceğe umutla ve cesaretle yürüyeceğiz. Yolumuz açık olsun!"
Salon Tarafından Uzun Süre Alkışlandı..
Genç mezunun hem duygusal hem de geleceğe yönelik güçlü mesajlar içeren bu konuşması, törene katılan misafirler ve öğretmenler tarafından uzun süre alkışlandı. Okul yönetimi ve öğretmenleri, Işıl’ın 4 yıl boyunca hem akademik başarısıyla hem de örnek karakteriyle okulun parmakla gösterilen öğrencileri arasında yer aldığını belirterek, bundan sonraki üniversite ve kariyer hayatında da üstün başarılar elde edeceğine inandıklarının altını çizdiler.
Tören, geleneksel kep atma seremonisi ve tebriklerin kabulünün ardından son buldu.
Memleketi Sinop’un ve ailesinin gururu olan Işıl Özkara, şimdiden azmiyle arkasından gelecek alt dönem öğrencilerine en büyük ilham kaynaklarından biri oldu.









